Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kosten

Wat kost het om ruitschade te laten herstellen?

De kosten van ruitschadeherstel hangen af van verschillende factoren. Allereerst is het van belang om te weten of en hoe u verzekerd bent voor ruitschade. Daarnaast hangt het af van het soort ruitschade en welke ruit hersteld dient te worden. In onderstaand overzicht staan de meest voorkomende voorwaarden op een rijtje:

WA verzekerd WA beperkt casco WA volledig casco
Ruitschadeherstel wordt niet vergoed, de kosten zijn voor uw eigen rekening. Informeer bij één van onze vestigingen voor een prijsopgave. Een ruitreparatie is in  veel gevallen gratis, voor een ruitvervanging betaalt u meestal een eigen risico van een vooraf vastgesteld bedrag. Een ruitreparatie is in veel  gevallen gratis, meestal is een ruitvervanging gratis.
Hoe betaal ik nadat het ruitherstel heeft plaatsgevonden?

Als u verzekerd bent voor ruitschade, handelen wij alles af met uw verzekeringsmaatschappij. Als u alleen WA verzekerd bent of een eigen risico moet betalen, dan ontvangt u een factuur die u dient af te rekenen bij de vestiging.

Kan de ruitschade ook op locatie worden hersteld en zijn hier extra kosten aan verbonden?

GlasGarage beschikt over de beste landelijke dekking van Nederland. Wij bieden ook de mogelijkheid om de ruitschade op locatie, bijvoorbeeld bij u thuis of op uw werk, te verhelpen, mits de weersomstandigheden het toelaten en uw verzekerings-/leasemaatschappij akkoord geeft.

De kosten voor herstel op locatie worden vergoed door uw verzekeraar. Indien u uitsluitend WA verzekerd bent kunt u kiezen voor herstel in één van onze vestigingen of, tegen een gering bedrag, voor herstel op locatie.

Ruitreparatie of -vervanging

Wanneer moet/mag een voorruit vervangen worden?

GlasGarage repareert wanneer het kan, vervangt als het moet. Een vuistregel is dat wanneer de schade van een ster of barstje kleiner is dan een muntstuk van twee euro, de schade gerepareerd kan worden. Een ster zo groot als een twee euromunt direct in het bestuurders gezichtsveld, is niet verplicht tot reparatie. Dezelfde ster elders op de ruit wel. Een ster of barst groter dan een muntstuk van twee euro is niet meer op te vullen met hars.

Plaatsen jullie originele ruiten?

De ruiten die wij plaatsen worden geplaatst met OEM-materialen, wat inhoudt dat deze voldoen aan de eisen zoals de autofabrikant deze heeft gesteld aan de ruit en de andere materialen die we nodig hebben voor een ruitvervanging.

Wat is de gemiddelde levertijd van ruiten?

Onze leveranciers bezorgen dagelijks de bestelde ruiten. Op het moment dat de ruit besteld is, wordt deze in de meeste gevallen de volgende dag al geleverd. Hierdoor is de kans groot dat u op zeer korte termijn terecht kunt in één van de vestigingen bij u in de buurt.

Krijg ik garantie op de uitgevoerde herstelwerkzaamheden?
  1. Op de montage van autoruiten verleent GlasGarage een levenslange garantie (zijnde de levensduur van het voertuig). Gebreken die aan een autoruit zijn ontstaan als gevolg van door GlasGarage onjuist uitgevoerde montagewerkzaamheden, exclusief kalibratie, zullen kosteloos door GlasGarage worden hersteld, op voorwaarde dat het gebrek door GlasGarage vastgesteld en hersteld zal worden, en na voorlegging van de factuur m.b.t. de oorspronkelijke ruitvervanging en het door GlasGarage afgegeven garantiebewijs. Deze garantie is niet persoonlijk en derhalve overdraagbaar.
  2. Ontdekt de medewerker van GlasGarage tijdens de vervanging ernstige roestvorming in de sponning, dit ter beoordeling van de medewerker van GlasGarage, dan zal deze medewerker de opdrachtgever adviseren de sponning eerst te laten behandelen. Besluit de opdrachtgever in dat geval toch voor vervanging zonder behandeling van de roest, dan vervalt de garantie van GlasGarage. Ruitbreuk als gevolg van een behandelde roestvorming valt buiten de garantie.
  3. De bewijslast dat de gebreken een gevolg zijn van onjuist uitgevoerde montage werkzaamheden, berust bij de opdrachtgever.
  4. Wanneer een opdrachtgever aan GlasGarage verzoekt een gebruikte ruit te monteren die door de opdrachtgever zelf wordt aangeleverd, is GlasGarage gerechtigd een dergelijk verzoek om haar moverende redenen te weigeren en zal in ieder geval de garantie in lid 1 van dit artikel komen te  vervallen.
  5. Het in lid 1 van dit artikel bepaalde is niet van toepassing op de montage of plaatsing van ruiten bij bussen, touringcars, campers en andere speciale voertuigen. Hierbij geldt dat GlasGarage slechts gehouden zal zijn de oorzaak van een eventuele lekkage kosteloos te verhelpen indien een dergelijke lekkage een gevolg is van de door GlasGarage onjuist uitgevoerde montagewerkzaamheden en binnen zes maanden na montagedatum is opgetreden en gemeld aan GlasGarage.
  6. Een eventueel aanwezige milieusticker en/of tolvignet kan en mag vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Voor een vervangende ruit dient derhalve zelf een nieuwe milieusticker / tolvignet aangeschaft te worden.
  7. De garantievoorwaarden in dit artikel doen geen afbreuk aan de rechten die consumenten mogelijk hebben op basis van de wettelijke garantie.

Afspraak

Hoe lang duurt een reparatie of vervanging?

Het repareren van een ster kost 30 á 45 minuten. Uw auto kan direct daarna weer rijden. Het vervangen van een ruit duurt ongeveer 2 à 3 uur (inclusief droogtijd).

Kunnen jullie extra ruitfunctionaliteiten (regensensor, camerasystemen etc.) terugplaatsen?

We zijn bekend met alle comfort en veiligheidssystemen. We kunnen daarvoor de juiste ruit selecteren en bestellen. Bovendien kunnen we deze plaatsen, de systemen aansluiten en, daar waar nodig, weer correct afstellen.

Kan ik bij GlasGarage vervangend vervoer krijgen?

In veel gevallen is het mogelijk om een leenfiets, -scooter of -auto te krijgen wanneer u niet op het ruitherstel kunt wachten. Daarnaast bieden de meeste vestigingen een haal- en brengservice aan. Mocht het bovenstaande niet mogelijk zijn, dan kan het herstel ook op locatie worden uitgevoerd via onze mobiele service.

Moet ik zelf aanwezig zijn wanneer de ruit op locatie wordt hersteld?

U hoeft zelf niet aanwezig te zijn. Het is wel belangrijk dat de sleutels van het voertuig beschikbaar zijn en dat iemand van 18 jaar of ouder aanwezig is. Dit hoeft niet de bestuurder van de auto te zijn, maar deze persoon moet wel namens de eigenaar tekenbevoegd zijn.

Welke papieren moet ik meenemen naar de afspraak?

Op uw groene kaart staan alle relevante gegevens, deze heeft dus onze voorkeur. Indien u slechts het kenteken, polisnummer en de naam van uw verzekeringsmaatschappij heeft kunnen we de gewenste gegevens voor u opvragen.

Algemeen

Hoe ben ik verzekerd?

Een WA-verzekering, waarmee schade die u heeft veroorzaakt bij iemand anders vergoed wordt, is in Nederland voor elk motorvoertuig verplicht. Of u een aanvullende verzekering heeft, kunt u navragen bij uw verzekeringsmaatschappij, tussenpersoon of nakijken in uw verzekeringspapieren. De vestiging van uw keuze kan u helpen bij uw verzekeraar na te gaan in hoeverre ruitschadeherstel in uw geval wordt vergoed.

Kan ik nog doorrijden met een barst in de voorruit?

Een barst in uw voorruit is hinderlijk, maar niet gevaarlijk. Voorruiten zijn gelaagd. Dit houdt in dat de voorruit uit meerdere lagen bestaat die bij elkaar wordt gehouden door een (folie) plaklaag. Een barst zit maar in één van die lagen. Hierdoor is het niet mogelijk dat de ruit helemaal stuk gaat. Toch is het wel verstandig om de ruit te laten vervangen omdat dit het zicht belemmert, de barst op den duur groter kan worden en de voorruit tot 30% bijdraagt aan de structurele sterkte van uw auto. Indien de ruitschade voelbaar is aan zowel de binnenzijde als aan de buitenzijde van het voertuig, is doorrijden wel gevaarlijk. Indien er meerdere scheuren inzitten, of een scheur met meerdere vertakkingen, voldoet u in de meeste gevallen niet meer aan de APK wetgeving en kunt u daar een boete voor krijgen. Ook dan is het aan te raden zo spoedig mogelijk de ruit te laten vervangen.

Waar staan de beoordelingen over GlasGarage?

Klantenvertellen

Om onze kwaliteit en service nog beter op uw wensen aan te laten sluiten, vragen wij de mening van onze klanten. Wij gebruiken een 100% onafhankelijk review-systeem namelijk Klantenvertellen. Klanten hebben ons gemiddeld beoordeeld met een 9,1.

Lees de beoordelingen op Klantenvertellen.nl    

Waar kan ik mijn beoordeling over GlasGarage geven?

Klantenvertellen

Om onze kwaliteit en service nog beter op uw wensen aan te laten sluiten, willen wij graag uw mening weten. Wij gebruiken een 100% onafhankelijk review-systeem namelijk Klantenvertellen. Klanten hebben ons gemiddeld beoordeeld met een 9,1.

Geef uw reactie op Klantenvertellen.nl    

Geen antwoord op uw vraag gevonden?